Help ons! (mail 1) - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Walter en Kate - WaarBenJij.nu Help ons! (mail 1) - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Walter en Kate - WaarBenJij.nu

Help ons! (mail 1)

Door: Kate

Blijf op de hoogte en volg Walter en Kate

12 Februari 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

Lieve mensen,

De gemeente Den Haag verkoopt ieder jaar een serie kluswoningen en bouwkavels. Dit jaar biedt de gemeente enkele bijzondere appartementen aan in een schoolgebouw aan de Kepplerstraat in Den Haag.

Na enkele weken van onderzoeken, ontwerpen en begroten zijn we erachter gekomen dat we hier een geweldig thuis van kunnen maken. Een plek waar we samen nog lang kunnen wonen, feestjes kunnen geven (more dinner parties!), Poes kwijt kunnen raken en eindelijk voldoende ruimte hebben om fatsoenlijk gasten te kunnen ontvangen en laten logeren. Een woning voor de toekomst met minimale afhankelijkheid van steeds hoger wordende energieprijzen, met veel vrienden en alle voorzieningen die we maar kunnen wensen in de buurt. We hebben nu een eenmalige kans om dit droomhuis te realiseren!

Er is echter één punt waar ik 's nachts van wakker lig: bij de verkoop geldt 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Dit betekent dat we als eerste in de rij moeten staan om niet het risico te lopen dat iemand anders er met ons droomhuis vandoor gaat. We zijn dan ook keihard op zoek naar mensen die ons willen helpen om nr. 1 te worden!

Verkoop
Op 8 maart 2014 gaan de woningen officieel in de verkoop. Potentiële kopers kunnen dan een exclusieve optie nemen op een kluswoning of bouwkavel naar keuze. De persoon die het eerst in de rij stond mag als eerste een optie nemen. Als iemand voor je in de rij een optie op jouw woning of kavel genomen heeft heb je pech. Het is dus zaak om als eerste in de rij te staan. Om excessen te voorkomen maakt de gemeente pas op zaterdag 1 maart 2014 bekend waar de verkoop plaats zal vinden. Vanaf dat moment kan je daar in de rij staan (als koper of gemachtigde!). Om het risico ons droomhuis mis te lopen zo klein mogelijk te maken willen we dat er binnen ca. 5 á 10 minuten na bekendmaking van de verkooplocatie iemand is die een plekje in de rij voor ons kan claimen. Hiervoor hebben we zoveel mogelijk hulp nodig!

Het Plan!
Het is voor Kate en ik niet mogelijk om heel Den Haag binnen 5 á 10 minuten reisafstand te dekken. Daarom willen we door Den Haag verspreid mensen laten posten, op potentiële verkooplocaties en andere strategisch gekozen plekken, die binnen de tijd bij de verkooplocatie in hun gebied kunnen zijn. Zodra Kate en/of ik op de verkooplocatie aankomen nemen we je plek in de rij in.

- Tijdstip: zaterdag 1 maart van ca. 11.30 tot ca. 15.30 uur
- Locatie: verspreid door Den Haag

We kunnen i.i.g. onderstaande punten verzorgen:
- Vervoer: fiets (huurfiets of fietstreinkaartje om eigen fiets mee te nemen)
- Vergoeding voor alle gemaakte reiskosten, eten en drinken
- Een machtiging om namens ons een optie te nemen op een kluswoning (om zodoende rechtmatig een plek in de rij te kunnen claimen)
- Kaart van je 'wachtgebied'
- Uitnodiging voor een House-trashing Party als we het appartement gekocht hebben.

Voor meer info: www.ikbouwindenhaag.nl

Ben je op het genoemde tijdstip beschikbaar en wil je Kate en ik helpen ons droomhuis te bemachtigen: reply dan op deze mail. Nogmaals: hoe meer mensen, hoe beter! Een paar uurtjes hulp op een zaterdagmiddag kan voor ons het verschil maken tussen wel of niet deze unieke kans kunnen pakken. :)

Groetjes,

Walter & Kate

Walter en Kate

Wonen in een oude school Ruim 100 jaar na de bouw krijgt de Oude Burgerschool een nieuwe bestemming. De gymnastiekzaal en het klaslokaal van de hoofdmeester; het worden stuk voor stuk unieke appartementen. Een historisch gebouw met hoge plafonds, monumentale trappen met smeedwerk in een buurt die steeds populairder wordt. Het Valkenboskwartier is gezellig, dynamisch en authentiek. Er zijn uitstekende voorzieningen: scholen, kinderopvang, bussen en trams. De Kepplerstraat ligt op een steenworp afstand van de Weimarstraat met leuke winkeltjes, exotische producten en supermarkten. Rondom het Regentesseplein zijn diverse eetgelegenheden en Theater De Nieuwe Regentes is de plek voor (inter)nationale artiesten. Ondanks vernieuwingen staan er nog veel prachtige panden met erkers en versierde gevels in het Valkenboskwartier. Vanwege de gunstige ligging ten opzichte van de binnenstad en het strand, zit de buurt de laatste jaren in de lift.

Actief sinds 08 Maart 2014